söndag 15 januari 2012

Om att ha börjat röra på sig.

Som ni kanske vet så fick jag ett års-kort på Hälsokompaniet i julklapp av min kära syster. Det innebar att jag äntligen fått inspiration och ta tag i tränandet efter graviditeten på riktigt. Inte för att jag har några gravid-kilon att träna bort utan bara för att må bättre. Jag vet ju att jag mår så himla bra när jag rör på mig regelbundet - alltså mer än promenader med vovven. 

Jag är ganska nöjd med veckans träning: 

  • Måndag: Gym (förbränningspass) och promenad 1 timme
  • Tisdag: Promenad 1 timme
  • Onsdag: Gym (förbränningspass) och promenad 1 timme
  • Torsdag: Promenad 1 timme
  • Fredag: 30 minuter Sh´bam och promenad 1 timme
  • Lördag: Promenad 1 timme
  • Söndag: Body pump 

Jag har som mål att träna på Hälsokompaniet minst två gånger i veckan,  det är inget högt satt mål men det räcker för mig. Jag får ju en del promenader under veckorna också som ni ser. 

Så, nu har jag delat med mig av mitt mål- så nu har jag lite högre press på mig att genomföra dem! Antar att jag tvingas redovisa min träning varje vecka också, ytterligare en sporre! 

Vårfint i köket. 


Nu ska jag brygga mig en kopp kaffe och ta en frukt, sedan bär det av mot staden och dagens
  Body pump. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar