tisdag 17 januari 2012

Om att ligga back.

Jag ligger back sömn-mässigt. Natt till i går var vi vakna varje timme -  lilleman hade ont i magen  - och klockan var ställd på noll sex noll noll. Dagen spenderades i sömndrucket tillstånd i sjukhusets datasal med utbildning å det nya journal-systemet som så småningom ska införas. Tur att det var många fikapauser med kaffe, det var nog min räddning för att inte somna framför skärmen. 

När utbildningsdagen var över jäktade jag hem för att avlösa min älskade mamma som varit snäll och tagit hand om lille E när jag var borta - Tack! Passade på att pussas och kramas i massor, innan jag jäktade vidare till nästa ställe - Hälsokompaniet. Syster-yster hade ju sitt första Sh´bam pass och det fick man ju inte missa! Och gissa om hon var duktig! Hon lyste på scenen, det syns verkligen att hon brinner för att få instruera och det är så roligt att se. Jag är glad för hennes skull, och stolt som en tupp så klart! 


Nu eldar jag i kaminen och bakar ett gott bröd. Det kommer snart vänner på besök och det ska bli så mysigt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar