söndag 20 november 2011

Om helgen.

Nu har hela helgen gått och jag har legat lågt på blogg-fronten. Jag har inte riktigt haft tid och blogg-inspirationen är just nu inte riktigt i topp. 

Helgen har i alla fall gått i städandes och matens tecken. På fredag var vår snälla granne här och drog el i farstu kvisten, (som nu är helt klar!!) Han stannade sedan på Tacos och Idol - klassiskt fredagsmys

På lördagen tog hade vi en städdag. Jag började att storstäda i huset och Jörgen tog ett tag i garaget, skönt, för det behövdes verkligen. På eftermiddagen kom David och hämtade oss och det bar i väg mot Sunne. Vi var bjudna på middag hemma hos PG & Erika. Vi tjuvstartade advent men glögg med tillhörande snacks, en underbar fiskgryta med saffran och till dessert bjöds det på vit choklad-mousse med passions-frukt-lakritssås. Det sist nämnda var ljuvligt! 

Stor städet fortsatte i dag på förmiddagen, och nu har vi nyss kommit hem från mamma & pappa där det bjöds på Älgstek med potatis och glass med varma hjortron. 

För att fortsätta helgens goda matresa skall vi göra hemmagjord pizza till kvällsmat. Jag ska tända lite ljus och en brasa och bara njuta av vårt fina och numer rena hus! 

Ha en fortsatt fin söndag allihopa. Bjuder på en bild på Moltas & Eskil, när han var näst intill nykläckt! 


Mitt allt.



2 kommentarer: