söndag 29 januari 2012

Om att ha vin på golvet.

Vänner! 
Jag behöver hjälp!
Finns det något sätt att få bort rödvinsfläckar på ett trägolv utan att behöva slipa om det? 

Lilla familjen var ute på promenad under förmiddagen och när vi kom hem hade en flaska med rödvin ramlat ut från skåpet - hur tusan det nu gått till? - och gått sönder. Det resulterade i en STOR fläck med rödvin på vårt fina trägolv som inte går bort med vatten och såpa. 

Någon som har ett tips? Så trist och jobbigt att behöva slipa om golvet för en sådan sak. Men jag känner mig själv så väl så att jag vet att jag inte kan leva med en sådan fläck särskilt länge...


2 kommentarer:

  1. Läste att man kunde prova med koncentrerad grov grönsåpa som gnuggas på fläcken med en vit nylonduk/trasa, sen kanske det räcker att bara slipa lite förhand, lycka till

    SvaraRadera
  2. TACK! Den försvann! =) Trodde jag aldrig.. behövde inte slipa!

    SvaraRadera