onsdag 11 januari 2012

Om att ha en tokig start på dagen.

Dagen började så där i dag. 

Jag tänkte att Eskil skulle få bada nu på morgonen, han brukar göra det - han är alldeles för trött på kvällen. Sagt och gjort, Lilleman hoppade i badet. Eftersom vi har ett pyttepyttelitet badrum, brukar jag passa på att fylla en tvättmaskin i samma veva (lugn, jag når honom hela tiden!). 

Lilleman plaskade förnöjt i badet och jag fyllde tvättmaskinen. Det var sedan kaoset började... 
När jag sträckte mig för att ta ned den stora hinken (den rymmer säkert tre paket och var näst intill full!) med tvättmedel tappade jag den och fick allt tvättmedel över mig och ut över hela badrummet. Då menar jag hela rummet. Eskil blev rädd och skrek och jag fick skynda mig att rycka upp honom ur badet. Där stod vi nu plaskvåta och fulla i tvättmedel. Då ringer det i telefonen - men det struntade jag i såklart. 

Jag försöker att sopa i hop det värsta med foten, men det är blött och blir en enda sörja över golvet. Tänk er tre paket med tvättmedel i en enda gegga, överallt. På toan, tvättstället, golvet,  i duschen på tvättmaskinen, sköt bädden - ja precis överallt!  Då passar Eskil på att kissa, och skratta! Då kunde jag inte låta bli att skratta åt eländet jag också...

Så fulla i kiss, vatten och tvättmedel fick vi starta vår morgon - hur startade ni er? 



3 kommentarer:

  1. Åh, kul, men du fick ett städat badrum iallafall

    SvaraRadera
  2. Ialllafall inte så som ni :) Jag började min dag 06.10 på fritids. Med tända mysljus och trötta barn. Kerstin

    SvaraRadera
  3. Jo då, badrummet blev rent - fast allt är inte borta! =)

    Mysigt Kerstin, önskar att vi också hade haft mys-ljus och varit trötta. Det lät som en bättre start tycker jag!

    SvaraRadera