tisdag 24 januari 2012

Om att drömma om en egen affär.

Här om dagen gick jag förbi den gamla affären i Klässbol. Jag tycker verkligen att det är sorgligt att den är stängd, vi behöver ju en liten affär. Jag minns den sedan jag var liten som en mötesplats, man träffade alltid folk där. Alla kände alla och man kunde skriva upp tuggummi i mammas namn. 


Det var tider det. Om jag hade lite för mycket pengar skulle jag köpa den gamla lokalen direkt. Renovera upp den fint - så där så den känns som att man kliver in i en gammaldags affär. Det skulle vara så mysigt. Tänk att få ha en alldeles egen affär, det vore grejer det! 

På övervåningen skulle jag göra i ordning ett litet Bed & Breakfast som man kunde driva sommartid, och man skulle kunna köpa sig en kopp kaffe och en god kaka eller en glass när man är och handlar. Vi skulle sälja "hemägg" från trakten och gynna de lokala bönderna.

 Om inte den tokiga tanten som äger affären skulle ha så fasansfullt mycket för den kanske det skulle kunna bli verklighet - men det verkar som att hon är helt från vettet om man ser till priset....

Ja ja, drömma kan man ju alltid. 


4 kommentarer:

  1. vad står det på prislappen?.....

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas på dej Jojjo:) lovar att komma och handla:) /Kerstin.

    SvaraRadera
  3. Jag är inte riktigt säker men det är över en miljon i alla fall. Och allt måste ju renoveras... =(

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar ide, släpp inte den Johanna :)

    SvaraRadera