måndag 26 mars 2012

Om att vara nöjd med resultaten hittills.

Nu kommer det lite bilder på det halvklara köket. Jag gillar rymden som blev, och ljuset. Nu kan jag och Eskil dansa på köksgolvet utan att behöva ta in svängarna. 




Här ska det bli en arbetsbänk mellan väggen och kylskåpet. 

Väggen under klockan skall målas med griffeltavlefärg. 

Det gamla köksbordet skall givetvis tas bort och det skall placeras en köks-ö under lampan ungefär.


Sedan är det det där med färg. Ska vi måla, tapetsera, vilken kulör? Ska vi ha pärlspont stället? Vilka färger skall vi hålla oss till? Många frågor och funderingar.. Ett lite mindre bord bör vi också skaffa oss. Någon som är intresserad av ett gammalt slagbord? Plats för tio-tolv uppfällt. 

Ha en fin dag! 

6 kommentarer:

  1. Kul med bilder, jag älskar inredning/gjort om bilder :) Jag tycker pärlspont låt som en väldigt bra ide eller kanske bara bröstpanel i gammeldags vit. Och en snygg tapet till :) Du, vart kommer stolarna ifrån? loppis fynd? Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för tipsen, vi får se vad det blir. Stolarna, några är köpta av en vän till familjen för 50 spänn styck och någon är auktionsfynd. Tänk vad lite färg kan göra! =)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag är väldigt intresserad av ett slagbord!! Vad vill du sälja det för?

    /Charlotte

    SvaraRadera
  4. Hej Johanna, va fint ni gör, gammaldags men ändå modernt, skitsnyggt.
    Jag undrar om du är intresserad av meandi kläder? ska ha ett sånt party på måndag kl 18 och det vore kul om du kom, inget köptvång och jag bjuder på fika, barn är oxå välkomna

    SvaraRadera
  5. Charlotte: Har inte funderat så mycket på priset. Vad är du villig att ge? Kanske ska vi komma överens =P

    Therese: Åh, jättegärna! Vad glad jag blir. Eskil får nog stanna hemma, han blir så kinkig framåt kvällen. Jörgen kommer hem vid sex, är det ok att komma liiite senare? Typ halv sju?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst, kom när du kan. Jättekul att du vill komma :) Du kör mot Sulvik, och när du kört över bron vid forsen tar du in höger mot Ottebol, sen kommer det en väg ca 50 m in mot vänster som du kör in på, fortsätter på den och när du kommer nedför en backe tar du upp höger i en T-korsning och då bor jag på andra huset på höger sida. Mitt mobilnr 070-2125516

      Radera