tisdag 27 december 2011

Om att vara saknad.

Nu har Tia checkat in på det fina hund-hotellet i hund-himlen. Hålet efter henne kommer bli stort, men hon har det bättre där hon är nu. Hon var gammal och sjuk och då får man inte ha djuren kvar av egoistiska själ...
Och hon har ju sällskap av Key, Dino, Zorro, Kompis och massor av andra fina hundkompisar! 

Det är verkligen en sorgens dag i dag. Förutom att fina Tia lämnas oss var det i dag 20 år sedan min älskade mormor gick bort. Hon rycktes från livet alldeles för tidigt av den hemska och grymma cancersjukdomen. Måtte de komma på ett bättre botemedel snart...

Fast jag var ganska liten när hon dog saknas hon mig. Hon var speciell på något sätt, min mormor - och jag önskar så innerligt att hon hade levt i dag.

För att göra en lång historia kort så, när jag pratade med ett medium för några år sedan, sa denne att Mormor hälsade, "att varje gång jag känner doften av Lavendel är hon med mig". 

Det innebär att så fort jag kommer åt, sniffar jag lavendel, och idag tog jag fram min lilla doft-påse igen. 
Hon är med oss i dag, det vet jag. 



2 kommentarer:

  1. Det är alltid jobbigt att förlora någon som har stått en nära...jag vet eftersom sorgen efter min pappa är stor än idag och det är trots allt 13 år sedan han plötsligt lämnade oss.Jag är övertygad om att våra kära som har lämnat oss på något sätt är med oss.För mig så kan det vara att jag känner igen pappa i någons ansiktsdrag...händer...doften och jag blir så varm inombords :). Döden precis som livet är något helt naturligt.Sänder dig en varm kram.
    //SANELA

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Sanela. Du är så snäll! <3

    SvaraRadera