fredag 10 februari 2012

Om att ta helg.



Fredag kväll och trött. Ska snart gå och lägga mig för att få några timmars sömn - Eskil har lagt till med en vana, att vakna en stund (ca 1 timme) mitt i natten. Det har han gjort de senaste dagarna, och det tar på krafterna. Men det är väl tänderna och drömmar som spökar antar jag - och det går över...

I morgon ska Jörgen i väg på Rally, så ingen sovmorgon och ingen upp dukad frukost på morgonen. Jag har annars varit fasligt bortskämd med att både få sovmorgon och att bli väckt med de underbara orden, "det är frukost",  för att sedan komma ned och se ett upp dukat frukost-bord. Han kan allt om han vill mister.

Faktiskt, så har han i stort sett väckt mig på det sättet på helgen ända sedan vi flyttade in i huset - det vill säga i tre år till sommaren. Det mina vänner - det är kärlek det. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar