onsdag 1 februari 2012

Om att variera sig lite grann.

I dag har vi en sån där vardag igen. Inget inbokat - skönt tycker jag. I förrgår var vi inne i "stan" och shoppade lite nya kläder till E och i går var vi på öppna förskolan. Tok-mycket folk som vanligt. 

Nu ligger E och sover sin förmiddagslur, mätt efter en sen frukost. I dag fick han prova Hallon och blåbärs-smoothie för första gången och det tyckte han mycket om. Han fick smaka lite scrambled eggs också, det var inte lika gott. 

Vi har kommit till en punkt nu som är lite svår tycker jag. Jag vill variera lille E´s mat lite grann  - jag tycker inte att barnmats burkarna är så roliga. Sist jag prövade att göra egen mat nästan kräktes Eskil, men jag tror att jag ska ta upp det igen. Troligtvis var det konsistensen det var fel på då, men nu har han ju börjat äta med lite bitar i så nu kanske det går bättre. De är ju endast salt, honung, spenat, och rödbetor (kan vara något mer, men jag kommer inte på det nu) som skall undvikas - så så väldigt svårt ska det väl inte behöva vara. Jaja, vi får se hur det går. Någon som har tips och ideér på lätt och god barnmat? 


Passade på att köpa lite nya blommor när vi var i stan och shoppade. Nu står det lite lökar och nya arrangemang här och var i stugan. Fint och mysigt - det minner lite om att våren så sakteliga är på väg...
Jag skulle kunna gå helt bananas i blomsteraffären, det finns ju så mycket fin så att man nästan bli sjuk. 



1 kommentar:

  1. Jag har ingen som helst erfarenhet av att fixa barnmat men jag gav bort för ett tag sedan två matböcker i namngivningspresent. Första mosboken och andra mosboken. Där i var recept på barnmat. Kanske vore nåt?

    SvaraRadera