tisdag 21 februari 2012

Om att dyka upp i drömmarna.

Det är så konstigt. Jag drömmer väldigt ofta om en person. 
Den här personen och jag gick i samma klass i högstadiet, då hade vi en ganska nära, vänskaplig relation. Efter högstadiet flyttade jag i från staden, vi fick olika umgänges-kretsar och sedan dess har vi varken sett eller hört av varandra - förutom genom att hälsa till varandra genom en gemensam vän. 

Med jämna mellanrum dyker han upp i mina drömmar. Ofta när jag drömmer att jag är ledsen, då kommer han och tröstar. 

I somras valde han tragiskt nog att ta sitt liv. Efter det dyker han upp ännu oftare - men nu är det omvända roller - han är ledsen och jag tröstar. 

Jag tycker att det är lite märkligt och nästan lite skrämmande. Jag antar att även fast vi inte känt varandra sedan högstadiet, så kommer han ha en speciell plats i mitt hjärta. 



Någon som kan något om dröm-tydning?...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar