onsdag 10 augusti 2011

Sleep...

Det är mycket skrivande om sömn på Bloggen nu sedan Eskil föddes. Sömnen spelar en sån central roll i mitt liv just nu så jag måste skriva om det.

Om någon hade sagt till mig i början av året att efter i början av Mars kommer inte du få sova ut en enda natt och endast några timmar i stöten, då hade jag troligtvis trott att jag skulle ha dött av utmattning vid det här laget, men icke! =)

Faktum är att det går ganska bra och att Lille E sover bättre och bättre.
I natt sov han från ca: 22.00 till 04.30, ammades i en halv timme och somnade om och sov till 07.00 - inte illa!
Det här var dock en av hans bättre nätter och vi har fortfarande riktiga bakslag emellanåt.

Även om han skulle vara mycket vaken en natt så är det ändå inte lika jobbigt som i början när hans lilla mage krånglade. Han gallskriker inte längre, utan bara gnäller vilket känns skönt i mammahjärtat.

2 dagar gammal.

Tänk vad tiden går fort. Jag har redan glömt hur liten han var när han föddes. Här är en bild från BB när jag tillägg-matade honom med kopp, då han var i behov av lite extra näring de första dygnen. Han var nere på 2400 gram i vikt innan han vände och började gå upp. Nu väger han säkert 6 kg, det var ett tag sedan vi vägde honom och är en tid kvar innan nästa besök hos BVC. Det ska bli mycket intressant och se hur mycket han växt sedan sist. 
10 veckor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar