fredag 12 augusti 2011

I dag kom Emma & Ellie på spontanbesök - och gissa om Moltas blev glad. Jag också givetvis, men jag sprang inte runt, runt och gnydde när de kom så som han :0)

Vi gick en lång promenad med stopp för kaffe och andhämtning halvvägs. Skönt och välbehövligt, tror det blev bortåt milen totalt.


På eftermiddagen dök pappa upp och tyckte att vi skulle börja måla farstukvisten. Vi hann mycket längre än vi trott, så nu är allt grundmålat, utvändigt och invändigt! :0)

I morgon ska det på vindskivor och målas lite mer! Längtar tills det är klart.

Jag har tyvärr inga bilder av spektaklet, men jag lovar att det kommer så småningom, liksom på hur lillstugan blev när den vart färdig.

Ni får en bild på kossorna vi såg under gårdagens promenad i stället!


I natt ska Jörgen ge Eskil nattmålet och jag ser fram emot en natt med mer sömn än vanligt, natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar