tisdag 24 maj 2011

Högt blodtryck.

Var hos Barnmorskan i dag och fick åter mitt lite förhöjda blodtryck bekräftat. Det är inte jätte högt men högt nog för att jag blivit beordrad lägre tempo och vila. Det är svårt ska jag säga, jag som har så mycket att pyssla med. Som tur är, är det endast trycket som är något förhöjt och ingenting annat, ingen äggvita i urin och jag har inga andra symptom som tyder på havandeskapsförgiftning.

Jag läste på någon av alla bebis-sidor på nätet att en del mammor i bland får förhöjt blodtryck när förlossningen börjar närma sig, och man kan ju alltid hoppas. Ett par veckor för tidigt skulle inte göra någonting. Bebisen är ju färdigbakad, ligger fixerad och är egentligen fullt redo att komma ut - så kom du bara! =)

Det är väl bara att följa min barnmorskas råd och hålla mig någorlunda stilla och inte jäkta runt för mycket - det är ju som tur är inte så jätte länge kvar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar