söndag 8 maj 2011

Äntligen kväll...

och köttet ligger på grillen.

I dag har jag slitit så att både fötter och rygg riktigt givit sig ordentligt till känna. I går köpte vi parasoll och lite mys till soldäcket - i dag har jag pysslat och satt det mer i ordning. Det är långt  från klart då det ska ordnas med ett räcke, ute-kök, en trappa, massor av blommor och mycket mera men jag ger er ett smakprov i alla fall...


Myshörnan på soldäck.




Nu har jag grävt upp all jord och alla gamla plantor och rötter - förutom en Höst aster och en Löjtnanshjärta som jag vill behålla. Nu ska jag bara ta bort all mossa på berget, bygga upp så att stenarna ligger lite finare, fylla på med ny mullrik jord och välja nya växter. Någon som har förslag på fina perenner? Själv vill jag gärna ha lavendel, men jag vet ingen mer... Förslag mottages tacksamt.

1 kommentar: