måndag 30 maj 2011

The Förlossning!

2011-05-26

01:00 - jag går upp och kissar, precis som vanligt hundra gånger per natt. Kände inget ovanligt alls. När jag la mig i sängen igen trodde jag att jag kissat på mig lite grann, att jag inte tömt blåsan nog, men det fortsatte att sippra...

01:15 - väcker Jörgen och säger att jag tror att vattnet gått eller att jag kissar på mig. Han vänder sig och somnar om... Går på toa igen för att undersöka saken vidare.

01:30 - väcker Jörgen igen och säger att vattnet gått. Nu vaknar han och går upp i chock!

01:35 - börjar få värkar. De är starka och ganska frekventa från start. Ringer förlossningen, de säger att jag ska lägga mig igen tills det blir värre.

02:00 - varierar mellan en till tre minuter mellan värkarna som nu är ohyggligt starka. Tror att jag är den människan men lägst smärtgräns i världen som måste åka in på en gång, men jag står inte ut längre... Ringer förlossningen och förvarnar!

02:45 sitter äntligen i bilen efter att ha packat det sista i väskan, ätit en och nästan spytt upp en smörgås och Jörgen rastat Moltas. Riktigt starka och en till två minuter mellan värkarna. Bilturen från helvetet - sa inte ett ord till Jörgen på vägen till Karlstad, jag bara andades och tack och lov för andningen!!!

03:45 - framme i Karlstad och helt öppen vid ankomst - och evigt tacksam för att det hade hänt något!

04:15 - Får lustgas men utan direkt effekt då jag redan har krystvärkar.

04:54 - en fantastisk liten kille är född. 2260g och 48 cm lång. Bråttom till världen!

Har nu i efterhand insett vad nära det var att vi inte hann till bb och är evigt tacksam för att Jörgen var hemma!

Jag har också insett att det inte är något fel på min smärttröskel och att jag nog ska lyssna på den!






1 kommentar:

  1. Wow!
    Jätte jätte jätte STORT grattis till er..=)
    Kram Linda

    SvaraRadera