fredag 29 april 2011

Barnmorskebesök.

Besöket hos Barnmorskan i går gick bra - allt såg fint ut och bebisen har nu lagt sig med huvudet neråt. Den är inte fixerad än, men det är väl lite väl tidigt.

Det enda som var anmärkningsvärt var att jag hade ett högre blodsocker än vad jag brukar ha. Jag är normalt en  person som sjunker snabbt och stadigt ligger på gränsen till lågt blodsocker - i går hade jag 7,0!? I och för sig är det fortfarande inom gränsen för vad som är normalt och ett tillägg är att jag druckit ett glas med söt saft innan jag åkte till lab, men ändå! - Jag blir orolig.

Nu är det slut på sötebrödsdagarna i Tôrpa - och så ser vi fram emot nästa provtagningstillfälle utan saft.

Vecka 31


Nog om detta. I dag ska jag försöka att greja lite ute, få någon solstråle på näsan och kanske en och annan på de genomskinliga benen, dessutom ska jag och mamma åka upp till Morfar i den fina gamla sommarstugan och hälsa på. Det är hans barndomshem, och ligger långt ute i de djupa Gunnarskogs-skogarna. Där tillbringar han sina somrar utan rinnande vatten eller ordentlig toalett - att han orkar!

Ha en fantastisk dag!

1 kommentar: