torsdag 31 mars 2011

Fikonträd.

Mitt fina Fikonträd "Dessert King" växer så att det knakar! Först var jag osäker på om det hade överlevt den kalla vintern i garaget men det gjorde det tydligen. 

Jag köpte det förra våren som stickling och det tog snabbt fart och började växa ordentligt. 

Fikonplantan står längst fram. 

Jag planterade den i en rymlig kruka med jord, lecakulor och lite sand och placerade den ute i ett soligt läge. Näring fick den varannan vecka ungefär. Plantan togs in innan frosten och vinterförvarades svalt - i bland riktigt kallt! Jag tog fram den i Februari samtidigt som Pelargonerna och planterade om den i ny jord och nu skjuter det nya fina blad hela tiden. När det börjar bli lite varmare ute tas plantan ut succesivt för att sedan vara ute under sommaren. 



Även de små grukplantorna växer och gror. 

Ha en fantastisk Torsdag! / Johanna

3 kommentarer:

  1. Blir det grann land om jag e skriven k Örebro ???? Puss

    SvaraRadera
  2. Grannkommun till Sverige är det som räknas. du måste därmed längre in i Norge för att komma undan. jag tror att det är så, ring till grensetjänsten och fråga så att du är säker.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. åhh jobbigt tack gumman för tipset

    SvaraRadera