måndag 14 maj 2012

Om att jobba över.

I går blev det ett 17 timmat långt pass på Hospitalet. En kollega ringde sig sjuk och det gick inte att få tag i någon som kunde hoppa in, så det var bara att kavla upp ärmarna och arbeta dubbelpass. Som grädden på moset blev det övertid på övertiden. 

Måste säga att man är lagom mör i både kropp och knopp efter ett sådant pass, fullbelagt och allmänt kaos, och dessutom ha med sig en sjuksköterske-student varje pass är tufft. 
Det är mycket på sjukhuset nu och det har varit det en lång stund. Situationen är ohållbar. Till sommaren har hela sjukhuset endast fyra nya sökande sjuksköterskor, bara fyra! Inte vet jag hur de har tänk att få i hop sommar-schemat... 

Jag ska dock vara ledig hela sommaren, så mig drabbar det inte - men jag tänker på mina älskade kollegor. 


1 kommentar: